
Sıralama turların sonrası bahsettiğim gibi Kanada GP bu sezonki diğer yarışlardan farklıydı.İlk defa takımlar lastik konusunda bu kadar farklı düşünmüşler ve ona göre strateji geliştrimişlerdi.Yarışa yumuşak lastikle başlayan McLaren'in ilk 10 turda beklenen pit-stopu geldi.Sert lastiğe geçtikten sonra öndeki RedBullara göre daha hızlı turlar atan Hamilton RedBulların henüz 12.turda pite girmesiyle liderlği geri aldı.Webber'in vites kutusu değişikliği nedeniyle aldığı 5 sıralık grid cezası ile geriye düşen RedBull takımı sert lastiklere rağmen yaptığı erken pit-stoplarla podyum şansını iyice zora sokmuş oldu.Pitten çıkışta iki sıra birden kaybeden Vettel yarışa yumuşak lastiklerle devam ederken Webber sert lastikleri tercih etti.İkinci pit-stoplaron ardından Button'ın Alonso'yu geçmesi ile damalı bayrağı ilk iki sırada gören McLaren takımı bu sezonun ikinci dublesine imza atarak takımlar şampiyonasında puan farkını açtı ve daha rahat bir konuma geldi.

Alonso'nun ardından 4 ve 5.sıraları alan RedBullar ise bir bakıma strateji yanlışlığının kurbanı oldular.Yarışı yumuşak lastikle başlayanların kazanmasını göz önüne alarak sert lastik yanlış bir seçimdi demek yanlış olur.Aksine RedBullar ilk pit-stopunu bu kadar erken yapmayıp farkı biraz açarak pite girmiş olsalardı podyumda iki RedBull'u birden görebilirdik.Webber'in sert lastiklerde uzun süre ısrar etmesi Hamilton'ın farkı kapatmasına yol açtı ve Webber pitten sonra yaklaşık 20 saniyelik zaman kaybıyla öndeki üçlüyü takip etti.Vettel ise haftasonunda RedBull'un başına bela olan vites kutusu problemi nedeniyle yarışın son bölümlerinde rakiplerine oranla daha yavaş turlar atarak geride kaldı.

Ferrari de ise Alonso'nun 2 yarış sonra podyum görmesine rağmen Massa'nın yarış boyu yaşadığı şanssız kazalar ve aldığı 20 saniye cezası ile buruk bir sevinç yaşandı.Yarışın süprizi ise Toro Rosso pilotu Sebastian Buemi'nin adeta aldığı ağır eleştrilere cevap olarak yarışı 8. sırada bitirmesi oldu.Genel olarak sorunsuz geçen yarışta Güvenlik Aracı'nı piste girmemesi de takımların planlarını biraz bozdu diyebiliriz.McLaren'in ilk turlarda RedBull'un ise son turlarda beklediği Güvenlik Aracı lastik değişimlerinde avantaj sağlayabilirdi.Bir parantezde Schumacher'e açmak gerek.Son turda Force India pilotu Sutil'e geçilen Schumacher puan alamayarak büyük bir hayal kırıklığı yarattı ve kendisinin de söylediği gibi olmayan şampiyonluk umutlarını seneye bıraktı artık.McLaren'in dublesine davetiye çıkaran RedBull takımının zaten favori olmadığı bir yarışta taktiksel anlamda da sınıfta kalması da yarışın özetiydi.Bir sonraki yarış olan Avrupa GP 27 Haziran'da Valencia'da yapılacak.Bir Dur-Kalk pisti olan Valencia Cadde Pisti'nde McLaren yarışın favorisi konumunda.RedBull'un F-Kanalı'nı kullanıp kullanmayacağı ise merak konusu...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder