13 Haziran 2010 Pazar

Pole'ün Adı Hamilton



1 yıl aradan sonra Formula 1'e geri dönen Kanada GP'ye ev sahipliği yapan Gilles Villeneuve Pisti, Montreal'de Expo Fuarı için 1977'de suni olarak yapılan Notre Dame Adası üzerinde yer alıyor.Burada yapılan ilk yarışı 1978'de piste adını veren Gilles Villeneuve Ferrari 312T3 otomobili ile kazanmıştı.Pist yakın tarihte heyecanlı yarışlara sahne oldu.99 senesinde Schumacher,Jacques Villeneuve gibi şampiyonların yarış dışı kaldığı yarış ki buna sebep olan duvar halen ''şampiyonlar duvarı'' olarak anılmakta ve 2008'de pit çıkışında yaşanan Hamilton-Raikonnen kazasıyla Kubica'nın kazandığı yarış bu yarışlara örnek teşkil ediyor.Özellikle Kubica için bu pistin çok ayrı bir anlam ifade ettiğini söylemem gerek.2007'de burada kariyerinin en ağır kazasını yaptıktan sonra 2008'de ilk zaferini gene bu pistte almıştı Polonyalı pilot.
Bu sene ise olaylı Türkiye GP'den sonra McLaren'in RedBull'a ne kadar yaklaştığını,RedBull pilotlarının tavırlarının nasıl olacağını ve Ferrari'nin adeta berbat bir yarıştan sonra ayağa kalkıp kalkamayacağını göreceğimiz bir yarış olacaktı Kanada GP.Dün yapılan sıralama turlarından sonra Hamilton yumuşak lastikleriyle sıralama turlarında pole pozisyonunu elde etti ve ardından benzin sorunu nedeniyle aracını pit alanına getiremediği için kınama ve 10.000 Dolar para cezası aldı.İlk 7 yarışta ilk çizgiyi kimseye kaptırmayan sezonun en hızlı takımı RedBull ise iki ve üçüncü sırayı sert lastiklerle elde etti.Lastik tercihlerinden anlaşılacağı gibi iki takım farklı stratejilerle yarışacak.Mclaren yumuşak lastikle sıralama turlarında başarılı oldu ancak bu lastiklerin kolay aşınması yarışta sorun yaşatabilir.Hamilton gibi lastiklerine çok yüklenen bir pilotun yumuşak lastiklerle atacağı birkaç iyi turdan sonra iki pit stop stratejisiyle sert lastiği uzun süre kullanmak istemesi olası gözüküyor.RedBull ilse sert lastiklerle başlayıp yarışın sonlarına doğru yumuşak lastiklerle daha hızlı turlar atarak ilk sırayı elde etmeye çalışacak.Mclaren'in olası bir hatasında veya lastik seçiminin getireceği dezavantajlar ile podyumun ilk basamağında RedBull pilotlarını görebiliriz.Yarışa 4.sıradan başlayacak olan Alonso ise son haftalardaki düşük performansını en azından podyuma çıkarak bir üst seviyeye taşımaya çalışacak.Sıralama turlarında Q3'e kalamayarak hayal kırıklığı yaratan Schumacher son 5 yılın en kötü sonucunu aldı ve zaten olmayan şampiyonluk umutlarını seneye ertelemiş oldu.
Lastikler ve stratejiler dışında yarışı etkileyecek en önemli faktörlerden biri Güvenlik Aracı olacaktır.Kazaya oldukça müsait bir pist olan Gilles Villeneuve'de Güvenlik Aracı ilk turlarda piste girerse yumuşak lastik kullanan takımların lehine bir durum ortaya çıkacak.
Yarıştaki favorilerime gelince RedBull'un sert lastikle başlıyor olması bana göre bir avantaj çünkü RedBull otomobilleri sert lastiklerle gerçekten iyi bir uyum sağlıyorlar.Yumuşak lastik kullanan Mclaren ise ilk turlarda daha hızlı zamanlar elde etse de yumuşak lastiğin dayanıksızlığı ilk 10 turda onları pit-stopa zorlayabilir.Eğer Hamilton ilk turlarda iyi bir fark yakalayamassa işi çok zor olacaktır.Bu yüzden RedBulların iyi bir stratejiyle yarışı kazanabileceği fikrindeyim.
Kanada GP'de oldukça ilginç ve heyecanlı bir yarış bizleri bekliyor.Herkese iyi seyirler.

Hiç yorum yok: